A világ legszebb menyasszonya
népszabi 2004.05.14. 17:12
Szia, mondom magyarul, de nem érti. Angolul, persze veszi a lapot: see ya. Viszont hogy jön ide a viszlát, mikor még el se kezdtük taglalni, milyen az élet Ethan után, a Kill Bill 2. európai premierje előtt, 34. szülinapja előestéjén és magyar amerikai boyfriendje, André Balázs oldalán?
Mozi NSZ • 2004. május 7. • Szerző: Návai Anikó
A német báró unokája, Uma Thurman le se tagadhatná, hogy kék vér csörgedezik az ereiben. Ugyanolyan elegáns egy vacak kis nyári ruhában, amilyen királynői egy számára szabott nagyestélyiben. Ha arra gondolok, hogy ezt a lehengerlően kedves, tehetséges, jó humorú, sikeres bombázót meg tudta csalni egy Ethan Hawke, aki alternatívnak és költőnek biztos hibátlan, de elegáns amorózónak enyhén szólva necces, megértem, hogy nem lehet megérteni a nőket. Ráadásul Uma magát hibáztatja, hogy szétment a házassága. „Azzal, hogy gyereket akartam, plusz súlyokat raktam Ethanra. Nagyon meg akart felelni, mint férj és apa. De sok volt neki.” Tavaly ősszel, miután kiderült, hogy Ethan félrelépett, Uma mindent megpróbált, hogy visszafércelje a házasságát. Aztán föladta.
– Összevissza fecsegnek a pletykalapok, jó lenne, ha helyre tennéd néhány igazsággal.
– Egy ideje külön élünk, tehát nem tekintem magam feleségnek és elkezdtem járni valakivel, akiről pontosan tudod, hogy kicsoda. (André Balázs, 42 éves magyar származású amerikai hotelmágnás, aki már a gimiben céget alapított, a nyolcvanas években diszkókat nyitott és mára az ország egyik legelismertebb szállodaépítő szakembere.) Nem akarok belemenni a pletykákba, mert féltem a gyerekeket. Nincs szükségük rá, hogy ilyesmivel traktálják őket, meg arra sem, hogy később visszaüssön, miket nyilatkoztam. Nem sikerült a házasságunk, szétköltöztünk, van ilyen. Most szeretnénk kialakítani valamilyen családi harmóniát, mert a gyerekek érdeke ezt kívánja akkor is, ha köztünk már mindennek vége. És ha megengeded, itt a pont.
– Hogy bírtad Tarantinóval – két Kill Billt, nem is egyet?
– Quentin különc, vadóc, senkihez sem tudnám hasonlítani. Olyan, amilyen a filmjei. Mindent tud az életről, a horrorról, a nyelvről, aztán a legváratlanabb pillanatokban szentimentális, mint egy gyerek. Ha mi ketten leülünk beszélgetni, órákig be nem áll a szánk. Pörölünk, vitázunk, bólogatunk, és nem tudjuk abbahagyni.
– És ez nem lassította a forgatást?
 |
(kép: Lee Beaford) | – Nem, mert már írás közben beavatott, és láttam, ahogy faragja a szobrot, vagyis írja a könyvet. Úgyhogy érzelmileg abszolút kialakult bennem a menyasszony figurája. Quentin abban segített sokat, hogy keményebb legyek. Például, hogy hogyan reagáljak, amikor elgurul egy fej.
– Vagy hogy mit csinálj, mikor élve eltemet egy koporsóba.
– És ehhez vedd hozzá, hogy totál klausztrofóbiás vagyok. A liftet még csak-csak kibírom valahogy, de mikor az öcsém annak idején rám csukta a tévé papírdobozát, majdnem begolyóztam. Hát ilyen érzés volt ez a jelenet. Amikor próbáltuk, és vagy öten ültek a koporsó tetején és szögelték, azt hittem, belehalok, pedig a kamera miatt az oldala teljesen nyitott volt. Visítottam, mint a fába szorult féreg. De Quentinnek még ez se volt elég. Kitalálta, hogy a csizmám felől csináljunk egy felvételt, miközben minden oldalon be van szögelve a deszka. Összekötöztek és elkezdtek betuszkolni a koporsóba a fejemnél fogva. Rám méretezték a ládát, de olyan szűkre sikerült, hogy szabályosan beszorultam. Csak a talpam lógott ki. El tudod képzelni, milyen érzés? Mikor vége lett és kirángattak, csak úgy kapkodtam a levegőért.
– Amiből az a tanulság, hogy mostantól csak olyan szerződést írsz alá, amiben világosan benne van, hogy koporsó kizárva.
– De nemcsak a filmből, az életből is!
– Nem titok, hogy a Kill Bill ötlete alapvetően a tiéd volt – a Ponyvaregény forgatása közben született. Mégis meglepő, hogy Hollywoodban, ahol mindenki nyomul, Tarantino sztorit adott neked a vásznon.
– Nemcsak ott, már a forgatókönyv címlapján is. Nagyon meglepett, mikor megláttam, és meg is illetődtem tőle. Quentin csodálatosan kibontotta az alapötletet. Ez a film egy olyan nőről szól, aki tud harcolni és nyerni, rettenetesen megszenved a győzelemért, miközben igazán nem is erre vágyik. Ez az utolsó jelenetben derül ki, amikor meglátja a kislányát, és ettől teljesen elolvad.
– Javíts ki, ha félreértettem valamit, de úgy érzem, hogy az agresszivitás még ettől a filmtől sem lett a kenyered.
– Hát nem vagyok kimondottan agresszív típus, ez tény. Annyira nem, hogy mintha a Mount Everestet kellett volna megmásznom minden egyes harcnál.
– Most éppen a Get Shorty (magyar címe: Szóljatok a köpcösnek!) folytatását forgatod Travoltával. Mesélnél róla?
– A Be Cool soha nem jöhetett volna jobbkor. Egyrészt, mert megint táncolhattam azzal a drága Johnnal, és egy lökött, aranyos csajt játszhatok, nagyon élvezem. Ugyanúgy klappolunk Travoltával, mint tíz évvel ezelőtt. Mintha a doki írta volna föl, olyan.
– És utána?
– Mást most nem vállalok. Elég a Kill Bill 2. európai kampánya. És a cannes-i filmfesztivál.
– Ahol – csak úgy mellesleg – Tarantino lesz a zsűrielnök.
|
|